071-402 00 19
eService
Officefood
Nieuwsbrief

Hybride werken

Altijd en overal soepel samenwerken

Onze manier van werken verandert. Hybride werken is de norm. Dat vraagt om een werkomgeving waar je altijd en overal efficiënt met elkaar samenwerkt. Waar kantoren en werkplekken zijn afgestemd op tijd- en plaatsonafhankelijk werken. En waar iedereen altijd veilig toegang heeft tot de juiste informatie en systemen. Organisaties brengen daarom steeds meer systemen naar de cloud. En verlangen managed services van hun leveranciers. Ontdek hoe je dit alles aanpakt.

55% van de professionals presteert beter als zij zelf mogen kiezen waar, wanneer en hoe zij werken

Het gros van de medewerkers werkt het liefst hybride. Dit betekent dat je werkomgeving flexibel moet zijn ingericht. Een ‘digital workspace’ – die je eenvoudig aanpast aan veranderende omstandigheden – is belangrijker dan ooit.  

Bijna 75% van de organisaties geeft dan ook aan dat zij hiervoor hebben geïnvesteerd in technologie. Maar een flexibele, toekomstbestendige werkomgeving inrichten gaat vérder dan enkel investeren in de juiste IT, tools en technologie.  

Het succes van een flexibele werkomgeving is mede afhankelijk van het adoptievermogen van medewerkers. Het is essentieel dat je hen begeleidt in veranderingen en traint in het gebruik van de nieuwe tools en technologie. Zo raken zij hiermee vertrouwd en ontdekken zij de voordelen. En verhoog je als organisatie de productiviteit en het werkplezier.

Ontdek de kansen

Moderne werkplek

Hybride werken vraagt om een moderne werkplek. Een werkplek die je altijd en overal veilig kunt gebruiken. En die in één keer toegang geeft tot alle informatie.

Moderne kantooromgeving

Hoe richt je de kantooromgeving in op hybride werken? Je wilt ruimtes optimaal inrichten. En tegelijk inzicht krijgen in én grip houden op de kantoorbezetting.

Samenwerken en communiceren

Hoe zorg je dat medewerkers betrokken blijven bij de organisatie en soepel met elkaar én klanten kunnen communiceren, als zij op afstand werken.

Grip op je printomgeving

Als je print, wil je dat dit zo duurzaam, veilig én efficiënt mogelijk gebeurt. Zonder dat je hierbij omkijken hebt naar de printinfrastructuur.
Business case

Pieter van Foreest

Pieter van Foreest bespaart 40% op reistijd dankzij effectief en soepel hybride vergaderen. Medewerkers werken veel op afstand met elkaar samen. Daarom besloot de organisatie de vergaderruimtes te moderniseren. Met geavanceerde apparatuur van Ricoh om soepel en effectief hybride te vergaderen. Zoals hoogwaardige schermen met uitmuntende beeld- en geluid.

Bekijk case

Business case

De Kijm & Zonen

De Haagse zeefdrukwerkplaats die ontwerper Thomas Klaui en graficus Steven van Bodegraven (bijnaam ‘Deef’) in 2008 begonnen, groeide in tien jaar tijd uit tot ‘De Kijm & Zonen’: een creatieve drukkerij met opdrachtgevers door het hele land. Lees hoe zij de Ricoh Pro C7200x inzetten om te voldoen aan de creatieve wensen dankzij de mogelijkheid om behalve wit ook vernis of fluorescerend roze en neon- geel als vijfde kleur te gebruiken.

Bekijk case

Business case

HuurMaat

HuurMaat verwerkt jaarlijks ruim 16.000 huurcontracten en daaraan gerelateerde documenten. Administratief is dit een behoorlijk arbeidsintensief proces. Door het digitaal samenvoegen van alle verhuurdocumenten bespaart Huurmaat tijd en kosten.

Bekijk case

Business case

Schouten Zekerheid

Schouten Zekerheid wil de cyberweerbaarheid van de organisatie en de security-awareness van medewerkers vergroten. Samen met Avantage, een Ricoh company, hebben ze maatregelen getroffen, risico's in kaart gebracht en trainingen gegeven.

Bekijk case

Business case

Oceanco

Bij Oceanco worden superjachten op maat gebouwd, met een lengte tot maar liefst 140 meter. Daarbij wordt uitgegaan van de visie van de eigenaar over hoe het jacht eruit moet zien en welke beleving het moet creëren. ‘Het perfecte jacht kan alleen het perfecte jacht zijn als het perfect is voor de eigenaar, luidt het credo van de Nederlandse jachtbouwer, die de luxe jachten wereldwijd levert’. ‘Alleen dan kunnen we zeggen: gebouwd door Oceanco’. Om dat ultieme doel te bereiken, maakt Oceanco niet alleen gebruik van het eigen ontwerpteam, maar gaat de organisatie met meer dan 300 vaste medewerkers ook regelmatig in zee met internationaal vermaarde jachtontwerpers. Door Hollands vakmanschap te combineren met geavanceerde techniek en innovatieve ideeën staat Oceanco bij klanten te boek als betrouwbare en creatieve partner die klantgerichtheid in de praktijk demonstreert.

Bekijk case

“We hebben nu een stabiele IT-omgeving waarin mensen prettig werken en ook op andere plekken dan kantoor op dezelfde manier kunnen werken.”

Jaap Kouwenhoven, directeur Knowledge & Innovation

Business case

Pre Wonen

Pré Wonen had behoefte aan advies over de mogelijkheden om nieuwe werkplekken in te richten. Pré Wonen heeft uiteindelijk een compleet nieuwe en toekomstbestendige IT-omgeving in gebruik genomen van Avantage, een Ricoh Company.

Bekijk case

Business case

Versa Welzijn

Met zo’n 260 medewerkers en ruim 2000 vrijwilligers biedt Versa Welzijn maatschappelijke zorg in de Gooi- en Vechtstreek, Eemnes en Baarn. Versa Welzijn is op allerlei gebieden actief en werkt intensief samen met inwoners, wijkverenigingen en diverse andere organisaties op het gebied van wonen, onderwijs, zorg en maatschappelijke dienstverlening. De organisatie bestaat uit een groot aantal multidisciplinaire teams die samenwerken in de verschillende wijken. Deze teams bestaan uit diverse professionals met specialisaties op het gebied van maatschappelijk werk, buurtwerk, sociaaljuridische dienstverlening, kinderwerk en meer. Versa Welzijn participeert ook in lokale en regionale samenwerkingsverbanden rond bijvoorbeeld stedelijke vernieuwing, buurt en beheer, sociale activering en crisisopvang. Zo draagt Versa Welzijn bij aan een sterke en veilige samenleving. 

Bekijk case

“Voor ons was het van wezenlijk belang dat onze medewerkers op elke plek op elk gewenst moment van de dag ongestoord hun werk konden doen. Dat was – naast alle andere voordelen – een belangrijke reden dat Avantage de IT-omgeving naar de cloud heeft gebracht.”

Ben van der Swaluw, Coördinator Services

Business case

NBD Biblion

Het in Zoetermeer gevestigde NBD Biblion maakt boeken geschikt voor bibliotheken. Hardcovers die binnenkomen, worden geplastificeerd, voorzien van RFID label en een kaartje voor in het boek. “Bij een softcover wordt de omslag eraf gescheurd, opnieuw overlijnd en omgebouwd naar een hardcover”, vertelt Joop Wolff, Teamleider Printen & Binden. “Wij leveren merendeels hardcover boeken aan de bibliotheken.”

Bekijk case

Business case

HEKO

Het in Den Haag gevestigde bedrijf Heko, brengt vastgoed naar morgen, maakt al jaren naar tevredenheid gebruik van een multifunctionele printer van Ricoh. Momenteel wordt de volgende stap geïmplementeerd. Heko gaat namelijk gebruik maken van de document managementoplossingen van Ricoh Document Center Haaglanden. “Operationeel gezien hebben we al verbeterslagen gemaakt”, stelt Mitchel van der Linden, financieel directeur bij Heko. “Dit was het juiste moment om deze vervolgstap te maken.”

Bekijk case

Business case

Electrolux Home Products

Electrolux Home Products heeft al jaren een Europese samenwerking met Ricoh op het gebied van printing. Toen de witgoedproducent het kantoor in Alphen aan den Rijn grootscheeps aan het verbouwen was, ontstond ook de behoefte om de vergaderzalen uit te rusten met goede AV-apparatuur. Electrolux kiest voor Ricoh Document Center Haaglanden als het gaat om Smart Collaboration Rooms,

Bekijk case