071-402 00 19
eService
Officefood
Nieuwsbrief

Veilig werken

Werk veilig en voorkom ontregeling van je bedrijfsproces

Ken jij de veiligheidsrisico’s van online en hybride werken? Helaas wordt het gevaar voor het mkb vaak niet goed ingeschat en zijn de veiligheidsmaatregelen ontoereikend. Ontdek hoe je inzicht krijgt in de risico’s, de juiste maatregelen treft én je IT-omgeving snel weer herstelt als je onverhoopt doelwit wordt van een aanval.

67% van de mkb-organisaties denkt geen interessant doelwit te zijn voor cyberaanvallen 

Niets is minder waar. Zowel grootzakelijke als mkb-bedrijven zijn interessant voor cybercriminelen. Zij kijken onder meer naar de jaaromzet van je bedrijf én de kwetsbaarheden van je IT-omgeving. Als het er aan ‘de buitenkant’ interessant uitziet, is dat voor cybercriminelen voldoende om poolshoogte te nemen. En als zij toeslaan, is de schade niet te overzien: gemiddeld zo’n 78.700 euro bij mkb-bedrijven. Daar komen reputatieschade en ontregeling van je bedrijfsproces nog bij. 

Ontdek de kansen  

Inzicht in risico's

Veilig werken begint bij inzicht in de risico’s van je IT-omgeving. Want als je niet weet wat je hebt, kun je het ook niet beveiligen.

Preventie tegen cyberaanvallen

Cyberaanvallen wil je vanzelfsprekend voorkomen. Vergroot je weerbaarheid met de juiste combinatie van techniek, gedrag en procedures.

Kwetsbaarheden detecteren

Het aanvallandschap verandert continu. Detecteer doorlopend de kwetsbaarheden in je IT-omgeving én herken verdacht gedrag in een vroeg stadium.

Reageren op cyberincidenten

Krijgt je organisatie te maken met een cyberaanval? Zorg dat je weet wat je te doen staat en snel kunt anticiperen. Zodat je de schade beperkt.

IT-omgeving herstellen 

Na een eventueel cyberincident is het zaak om je IT-omgeving snel weer operationeel te krijgen. Ontdek hoe je dat aanpakt.
Business case

HEKO: HR-dossiers efficiënt en AVG-proof beheren

Heko, opgericht in 1952 als schildersbedrijf, is inmiddels een specialist in vastgoedonderhoud en verduurzaming. Het snelgroeiende bedrijf uit Den Haag, met meer dan 80 medewerkers, ontving in 2022 de FD Gazellen Award. Heko streeft naar operationele efficiëntie en digitalisering, met focus op duurzaamheid en AVG-naleving. Om hun HR-processen te optimaliseren, implementeerde Heko DocuWare, een documentmanagement en workflow oplossing. Dit verbeterde de efficiëntie, bespaarde tijd, en zorgde voor betere AVG-naleving. De digitalisering ondersteunt Heko's innovatieve aanpak en versterkt hun concurrentiepositie in de vastgoedsector.

Bekijk case

“De operationele efficiëntie van onz HR-processen is significant verbeted. We besparen veel tijd én hebben grip op de naleving van de AVG. Bovendien verkleinen we onze impact op het milieu.”

Mitchel van der Linden, Financieel directeur Heko

Business case

Pieter van Foreest

Pieter van Foreest bespaart 40% op reistijd dankzij effectief en soepel hybride vergaderen. Medewerkers werken veel op afstand met elkaar samen. Daarom besloot de organisatie de vergaderruimtes te moderniseren. Met geavanceerde apparatuur van Ricoh om soepel en effectief hybride te vergaderen. Zoals hoogwaardige schermen met uitmuntende beeld- en geluid.

Bekijk case

Business case

De Kijm & Zonen

De Haagse zeefdrukwerkplaats die ontwerper Thomas Klaui en graficus Steven van Bodegraven (bijnaam ‘Deef’) in 2008 begonnen, groeide in tien jaar tijd uit tot ‘De Kijm & Zonen’: een creatieve drukkerij met opdrachtgevers door het hele land. Lees hoe zij de Ricoh Pro C7200x inzetten om te voldoen aan de creatieve wensen dankzij de mogelijkheid om behalve wit ook vernis of fluorescerend roze en neon- geel als vijfde kleur te gebruiken.

Bekijk case

Business case

HuurMaat

HuurMaat verwerkt jaarlijks ruim 16.000 huurcontracten en daaraan gerelateerde documenten. Administratief is dit een behoorlijk arbeidsintensief proces. Door het digitaal samenvoegen van alle verhuurdocumenten bespaart Huurmaat tijd en kosten.

Bekijk case

Business case

Schouten Zekerheid

Schouten Zekerheid wil de cyberweerbaarheid van de organisatie en de security-awareness van medewerkers vergroten. Samen met Avantage, een Ricoh company, hebben ze maatregelen getroffen, risico's in kaart gebracht en trainingen gegeven.

Bekijk case

Business case

Oceanco

Bij Oceanco worden superjachten op maat gebouwd, met een lengte tot maar liefst 140 meter. Daarbij wordt uitgegaan van de visie van de eigenaar over hoe het jacht eruit moet zien en welke beleving het moet creëren. ‘Het perfecte jacht kan alleen het perfecte jacht zijn als het perfect is voor de eigenaar, luidt het credo van de Nederlandse jachtbouwer, die de luxe jachten wereldwijd levert’. ‘Alleen dan kunnen we zeggen: gebouwd door Oceanco’. Om dat ultieme doel te bereiken, maakt Oceanco niet alleen gebruik van het eigen ontwerpteam, maar gaat de organisatie met meer dan 300 vaste medewerkers ook regelmatig in zee met internationaal vermaarde jachtontwerpers. Door Hollands vakmanschap te combineren met geavanceerde techniek en innovatieve ideeën staat Oceanco bij klanten te boek als betrouwbare en creatieve partner die klantgerichtheid in de praktijk demonstreert.

Bekijk case

“We hebben nu een stabiele IT-omgeving waarin mensen prettig werken en ook op andere plekken dan kantoor op dezelfde manier kunnen werken.”

Jaap Kouwenhoven, directeur Knowledge & Innovation

Business case

Pre Wonen

Pré Wonen had behoefte aan advies over de mogelijkheden om nieuwe werkplekken in te richten. Pré Wonen heeft uiteindelijk een compleet nieuwe en toekomstbestendige IT-omgeving in gebruik genomen van Avantage, een Ricoh Company.

Bekijk case

Business case

Versa Welzijn

Met zo’n 260 medewerkers en ruim 2000 vrijwilligers biedt Versa Welzijn maatschappelijke zorg in de Gooi- en Vechtstreek, Eemnes en Baarn. Versa Welzijn is op allerlei gebieden actief en werkt intensief samen met inwoners, wijkverenigingen en diverse andere organisaties op het gebied van wonen, onderwijs, zorg en maatschappelijke dienstverlening. De organisatie bestaat uit een groot aantal multidisciplinaire teams die samenwerken in de verschillende wijken. Deze teams bestaan uit diverse professionals met specialisaties op het gebied van maatschappelijk werk, buurtwerk, sociaaljuridische dienstverlening, kinderwerk en meer. Versa Welzijn participeert ook in lokale en regionale samenwerkingsverbanden rond bijvoorbeeld stedelijke vernieuwing, buurt en beheer, sociale activering en crisisopvang. Zo draagt Versa Welzijn bij aan een sterke en veilige samenleving. 

Bekijk case

“Voor ons was het van wezenlijk belang dat onze medewerkers op elke plek op elk gewenst moment van de dag ongestoord hun werk konden doen. Dat was – naast alle andere voordelen – een belangrijke reden dat Avantage de IT-omgeving naar de cloud heeft gebracht.”

Ben van der Swaluw, Coördinator Services

Business case

NBD Biblion

Het in Zoetermeer gevestigde NBD Biblion maakt boeken geschikt voor bibliotheken. Hardcovers die binnenkomen, worden geplastificeerd, voorzien van RFID label en een kaartje voor in het boek. “Bij een softcover wordt de omslag eraf gescheurd, opnieuw overlijnd en omgebouwd naar een hardcover”, vertelt Joop Wolff, Teamleider Printen & Binden. “Wij leveren merendeels hardcover boeken aan de bibliotheken.”

Bekijk case

Business case

Electrolux Home Products

Electrolux Home Products heeft al jaren een Europese samenwerking met Ricoh op het gebied van printing. Toen de witgoedproducent het kantoor in Alphen aan den Rijn grootscheeps aan het verbouwen was, ontstond ook de behoefte om de vergaderzalen uit te rusten met goede AV-apparatuur. Electrolux kiest voor Ricoh Document Center Haaglanden als het gaat om Smart Collaboration Rooms,

Bekijk case

Business case

VECOM: Efficiënt gegevensbeheer door digitalisering in de cloud

Vecom, opgericht door chemici met scheepvaartachtergrond, is gespecialiseerd in metaaloppervlaktebehandeling en bedient wereldwijd diverse sectoren. Het bedrijf streeft naar veilige, milieuvriendelijke behandelingen en innovatie. Vecom wil zijn administratieve processen digitaliseren, waaronder papieren dossiers en e-mailcommunicatie, die nu voor een fragmentarisch overzicht zorgen. Zij zoeken een cloudoplossing om alle gegevens centraal te beheren, wat leidt tot volledige en efficiënte dossiers.

Bekijk case

“Dankzij de overstap naar de cloud hebben medewerkers nu toegang tot een compleet en uniform digitaal dossier. Dit levert aanzienlijke tijdswinst op.”

Peter van Buren, algemeen directeur Vecom