071-402 00 19
eService
Officefood
Nieuwsbrief

Werken in de cloud

Slimmer, sneller en flexibeler, tegen voorspelbare kosten

Als organisatie ben je continu op zoek naar kansen om slimmer, sneller en flexibeler te opereren. Je wilt soepel inspelen op klantbehoeften. En dat medewerkers altijd en overal prettig kunnen (samen)werken. Met de cloud maak je dit mogelijk. Het is belangrijk dat de cloud optimaal is ingericht op de nieuwe manier van werken. En dat de cloud je medewerkers altijd praktisch ondersteunt, ook in een hybride setting.

65% van de Nederlandse organisaties maakt gebruik van clouddiensten 

Steeds meer organisaties kiezen voor de cloud. Zeker nu we hybride werken. In de cloud zijn documenten en informatie immers altijd en overal beschikbaar. Medewerker kunnen eenvoudig met elkaar samenwerken, documenten delen en bewerken. Investeren in eigen servercapaciteit is niet nodig. Dat geeft ruimte om meer te investeren in het verhogen van de productiviteit van eindgebruikers. 

Daarbij komt dat de cloud flexibel en schaalbaar is. Plus: je betaalt naar gebruik, dus de kosten zijn voorspelbaar. De cloud stelt je verder in staat om sneller te innoveren door toepassing van slimme business-inzichten en ontwikkeling van klantgerichte business-applicaties. 

Ontdek de kansen

Stabiel en veilig verbinden met de (hybride) cloud

Op kantoor, thuis én onderweg. Zorg dat medewerkers altijd en overal veilig en snel toegang hebben tot clouddiensten.

Transitie naar de (hybride) cloud

Als je overgaat op de cloud, kom je voor veel keuzes te staan. Ontdek de aandachtspunten voor een succesvolle transitie.

Beschikbaarheid van IT

Je moet erop kunnen vertrouwen dat je IT-omgeving en primaire/kritieke applicaties optimaal functioneren. Lees hoe je dit slim aanpakt.

Innoveren met de (hybride) cloud

Vergroot je concurrentiekracht. Dankzij slimme business-inzichten en snelle ontwikkeling van innovatieve apps.
Business case

Pieter van Foreest

Pieter van Foreest bespaart 40% op reistijd dankzij effectief en soepel hybride vergaderen. Medewerkers werken veel op afstand met elkaar samen. Daarom besloot de organisatie de vergaderruimtes te moderniseren. Met geavanceerde apparatuur van Ricoh om soepel en effectief hybride te vergaderen. Zoals hoogwaardige schermen met uitmuntende beeld- en geluid.

Bekijk case

Business case

De Kijm & Zonen

De Haagse zeefdrukwerkplaats die ontwerper Thomas Klaui en graficus Steven van Bodegraven (bijnaam ‘Deef’) in 2008 begonnen, groeide in tien jaar tijd uit tot ‘De Kijm & Zonen’: een creatieve drukkerij met opdrachtgevers door het hele land. Lees hoe zij de Ricoh Pro C7200x inzetten om te voldoen aan de creatieve wensen dankzij de mogelijkheid om behalve wit ook vernis of fluorescerend roze en neon- geel als vijfde kleur te gebruiken.

Bekijk case

Business case

HuurMaat

HuurMaat verwerkt jaarlijks ruim 16.000 huurcontracten en daaraan gerelateerde documenten. Administratief is dit een behoorlijk arbeidsintensief proces. Door het digitaal samenvoegen van alle verhuurdocumenten bespaart Huurmaat tijd en kosten.

Bekijk case

Business case

Schouten Zekerheid

Schouten Zekerheid wil de cyberweerbaarheid van de organisatie en de security-awareness van medewerkers vergroten. Samen met Avantage, een Ricoh company, hebben ze maatregelen getroffen, risico's in kaart gebracht en trainingen gegeven.

Bekijk case

Business case

Oceanco

Bij Oceanco worden superjachten op maat gebouwd, met een lengte tot maar liefst 140 meter. Daarbij wordt uitgegaan van de visie van de eigenaar over hoe het jacht eruit moet zien en welke beleving het moet creëren. ‘Het perfecte jacht kan alleen het perfecte jacht zijn als het perfect is voor de eigenaar, luidt het credo van de Nederlandse jachtbouwer, die de luxe jachten wereldwijd levert’. ‘Alleen dan kunnen we zeggen: gebouwd door Oceanco’. Om dat ultieme doel te bereiken, maakt Oceanco niet alleen gebruik van het eigen ontwerpteam, maar gaat de organisatie met meer dan 300 vaste medewerkers ook regelmatig in zee met internationaal vermaarde jachtontwerpers. Door Hollands vakmanschap te combineren met geavanceerde techniek en innovatieve ideeën staat Oceanco bij klanten te boek als betrouwbare en creatieve partner die klantgerichtheid in de praktijk demonstreert.

Bekijk case

“We hebben nu een stabiele IT-omgeving waarin mensen prettig werken en ook op andere plekken dan kantoor op dezelfde manier kunnen werken.”

Jaap Kouwenhoven, directeur Knowledge & Innovation

Business case

Pre Wonen

Pré Wonen had behoefte aan advies over de mogelijkheden om nieuwe werkplekken in te richten. Pré Wonen heeft uiteindelijk een compleet nieuwe en toekomstbestendige IT-omgeving in gebruik genomen van Avantage, een Ricoh Company.

Bekijk case

Business case

Versa Welzijn

Met zo’n 260 medewerkers en ruim 2000 vrijwilligers biedt Versa Welzijn maatschappelijke zorg in de Gooi- en Vechtstreek, Eemnes en Baarn. Versa Welzijn is op allerlei gebieden actief en werkt intensief samen met inwoners, wijkverenigingen en diverse andere organisaties op het gebied van wonen, onderwijs, zorg en maatschappelijke dienstverlening. De organisatie bestaat uit een groot aantal multidisciplinaire teams die samenwerken in de verschillende wijken. Deze teams bestaan uit diverse professionals met specialisaties op het gebied van maatschappelijk werk, buurtwerk, sociaaljuridische dienstverlening, kinderwerk en meer. Versa Welzijn participeert ook in lokale en regionale samenwerkingsverbanden rond bijvoorbeeld stedelijke vernieuwing, buurt en beheer, sociale activering en crisisopvang. Zo draagt Versa Welzijn bij aan een sterke en veilige samenleving. 

Bekijk case

“Voor ons was het van wezenlijk belang dat onze medewerkers op elke plek op elk gewenst moment van de dag ongestoord hun werk konden doen. Dat was – naast alle andere voordelen – een belangrijke reden dat Avantage de IT-omgeving naar de cloud heeft gebracht.”

Ben van der Swaluw, Coördinator Services

Business case

NBD Biblion

Het in Zoetermeer gevestigde NBD Biblion maakt boeken geschikt voor bibliotheken. Hardcovers die binnenkomen, worden geplastificeerd, voorzien van RFID label en een kaartje voor in het boek. “Bij een softcover wordt de omslag eraf gescheurd, opnieuw overlijnd en omgebouwd naar een hardcover”, vertelt Joop Wolff, Teamleider Printen & Binden. “Wij leveren merendeels hardcover boeken aan de bibliotheken.”

Bekijk case

Business case

HEKO

Het in Den Haag gevestigde bedrijf Heko, brengt vastgoed naar morgen, maakt al jaren naar tevredenheid gebruik van een multifunctionele printer van Ricoh. Momenteel wordt de volgende stap geïmplementeerd. Heko gaat namelijk gebruik maken van de document managementoplossingen van Ricoh Document Center Haaglanden. “Operationeel gezien hebben we al verbeterslagen gemaakt”, stelt Mitchel van der Linden, financieel directeur bij Heko. “Dit was het juiste moment om deze vervolgstap te maken.”

Bekijk case

Business case

Electrolux Home Products

Electrolux Home Products heeft al jaren een Europese samenwerking met Ricoh op het gebied van printing. Toen de witgoedproducent het kantoor in Alphen aan den Rijn grootscheeps aan het verbouwen was, ontstond ook de behoefte om de vergaderzalen uit te rusten met goede AV-apparatuur. Electrolux kiest voor Ricoh Document Center Haaglanden als het gaat om Smart Collaboration Rooms,

Bekijk case

Business case

VECOM: Efficiënt gegevensbeheer door digitalisering in de cloud

Vecom, opgericht door chemici met scheepvaartachtergrond, is gespecialiseerd in metaaloppervlaktebehandeling en bedient wereldwijd diverse sectoren. Het bedrijf streeft naar veilige, milieuvriendelijke behandelingen en innovatie. Vecom wil zijn administratieve processen digitaliseren, waaronder papieren dossiers en e-mailcommunicatie, die nu voor een fragmentarisch overzicht zorgen. Zij zoeken een cloudoplossing om alle gegevens centraal te beheren, wat leidt tot volledige en efficiënte dossiers.

Bekijk case

“Dankzij de overstap naar de cloud hebben medewerkers nu toegang tot een compleet en uniform digitaal dossier. Dit levert aanzienlijke tijdswinst op.”

Peter van Buren, algemeen directeur Vecom