Onmisbaar in je organisatie: perfect functionerende Ricoh printers. Met functionaliteiten die passen bij je werkzaamheden en de behoeften van gebruikers. De voordelen: een efficiënter werkproces en een mooie kostenbesparing.
Heko, opgericht in 1952 als schildersbedrijf, is inmiddels een specialist in vastgoedonderhoud en verduurzaming. Het snelgroeiende bedrijf uit Den Haag, met meer dan 80 medewerkers, ontving in 2022 de FD Gazellen Award. Heko streeft naar operationele efficiëntie en digitalisering, met focus op duurzaamheid en AVG-naleving. Om hun HR-processen te optimaliseren, implementeerde Heko DocuWare, een documentmanagement en workflow oplossing. Dit verbeterde de efficiëntie, bespaarde tijd, en zorgde voor betere AVG-naleving. De digitalisering ondersteunt Heko's innovatieve aanpak en versterkt hun concurrentiepositie in de vastgoedsector.
Bekijk case“De operationele efficiëntie van onz HR-processen is significant verbeted. We besparen veel tijd én hebben grip op de naleving van de AVG. Bovendien verkleinen we onze impact op het milieu.”
Mitchel van der Linden, Financieel directeur Heko
Pieter van Foreest bespaart 40% op reistijd dankzij effectief en soepel hybride vergaderen. Medewerkers werken veel op afstand met elkaar samen. Daarom besloot de organisatie de vergaderruimtes te moderniseren. Met geavanceerde apparatuur van Ricoh om soepel en effectief hybride te vergaderen. Zoals hoogwaardige schermen met uitmuntende beeld- en geluid.
Bekijk caseDe Haagse zeefdrukwerkplaats die ontwerper Thomas Klaui en graficus Steven van Bodegraven (bijnaam ‘Deef’) in 2008 begonnen, groeide in tien jaar tijd uit tot ‘De Kijm & Zonen’: een creatieve drukkerij met opdrachtgevers door het hele land. Lees hoe zij de Ricoh Pro C7200x inzetten om te voldoen aan de creatieve wensen dankzij de mogelijkheid om behalve wit ook vernis of fluorescerend roze en neon- geel als vijfde kleur te gebruiken.
Bekijk caseHuurMaat verwerkt jaarlijks ruim 16.000 huurcontracten en daaraan gerelateerde documenten. Administratief is dit een behoorlijk arbeidsintensief proces. Door het digitaal samenvoegen van alle verhuurdocumenten bespaart Huurmaat tijd en kosten.
Bekijk caseSchouten Zekerheid wil de cyberweerbaarheid van de organisatie en de security-awareness van medewerkers vergroten. Samen met Avantage, een Ricoh company, hebben ze maatregelen getroffen, risico's in kaart gebracht en trainingen gegeven.
Bekijk caseBij Oceanco worden superjachten op maat gebouwd, met een lengte tot maar liefst 140 meter. Daarbij wordt uitgegaan van de visie van de eigenaar over hoe het jacht eruit moet zien en welke beleving het moet creëren. ‘Het perfecte jacht kan alleen het perfecte jacht zijn als het perfect is voor de eigenaar, luidt het credo van de Nederlandse jachtbouwer, die de luxe jachten wereldwijd levert’. ‘Alleen dan kunnen we zeggen: gebouwd door Oceanco’. Om dat ultieme doel te bereiken, maakt Oceanco niet alleen gebruik van het eigen ontwerpteam, maar gaat de organisatie met meer dan 300 vaste medewerkers ook regelmatig in zee met internationaal vermaarde jachtontwerpers. Door Hollands vakmanschap te combineren met geavanceerde techniek en innovatieve ideeën staat Oceanco bij klanten te boek als betrouwbare en creatieve partner die klantgerichtheid in de praktijk demonstreert.
Bekijk case“We hebben nu een stabiele IT-omgeving waarin mensen prettig werken en ook op andere plekken dan kantoor op dezelfde manier kunnen werken.”
Jaap Kouwenhoven, directeur Knowledge & Innovation
Pré Wonen had behoefte aan advies over de mogelijkheden om nieuwe werkplekken in te richten. Pré Wonen heeft uiteindelijk een compleet nieuwe en toekomstbestendige IT-omgeving in gebruik genomen van Avantage, een Ricoh Company.
Bekijk caseMet zo’n 260 medewerkers en ruim 2000 vrijwilligers biedt Versa Welzijn maatschappelijke zorg in de Gooi- en Vechtstreek, Eemnes en Baarn. Versa Welzijn is op allerlei gebieden actief en werkt intensief samen met inwoners, wijkverenigingen en diverse andere organisaties op het gebied van wonen, onderwijs, zorg en maatschappelijke dienstverlening. De organisatie bestaat uit een groot aantal multidisciplinaire teams die samenwerken in de verschillende wijken. Deze teams bestaan uit diverse professionals met specialisaties op het gebied van maatschappelijk werk, buurtwerk, sociaaljuridische dienstverlening, kinderwerk en meer. Versa Welzijn participeert ook in lokale en regionale samenwerkingsverbanden rond bijvoorbeeld stedelijke vernieuwing, buurt en beheer, sociale activering en crisisopvang. Zo draagt Versa Welzijn bij aan een sterke en veilige samenleving.
Bekijk case“Voor ons was het van wezenlijk belang dat onze medewerkers op elke plek op elk gewenst moment van de dag ongestoord hun werk konden doen. Dat was – naast alle andere voordelen – een belangrijke reden dat Avantage de IT-omgeving naar de cloud heeft gebracht.”
Ben van der Swaluw, Coördinator Services
Het in Zoetermeer gevestigde NBD Biblion maakt boeken geschikt voor bibliotheken. Hardcovers die binnenkomen, worden geplastificeerd, voorzien van RFID label en een kaartje voor in het boek. “Bij een softcover wordt de omslag eraf gescheurd, opnieuw overlijnd en omgebouwd naar een hardcover”, vertelt Joop Wolff, Teamleider Printen & Binden. “Wij leveren merendeels hardcover boeken aan de bibliotheken.”
Bekijk caseElectrolux Home Products heeft al jaren een Europese samenwerking met Ricoh op het gebied van printing. Toen de witgoedproducent het kantoor in Alphen aan den Rijn grootscheeps aan het verbouwen was, ontstond ook de behoefte om de vergaderzalen uit te rusten met goede AV-apparatuur. Electrolux kiest voor Ricoh Document Center Haaglanden als het gaat om Smart Collaboration Rooms,
Bekijk caseVecom, opgericht door chemici met scheepvaartachtergrond, is gespecialiseerd in metaaloppervlaktebehandeling en bedient wereldwijd diverse sectoren. Het bedrijf streeft naar veilige, milieuvriendelijke behandelingen en innovatie. Vecom wil zijn administratieve processen digitaliseren, waaronder papieren dossiers en e-mailcommunicatie, die nu voor een fragmentarisch overzicht zorgen. Zij zoeken een cloudoplossing om alle gegevens centraal te beheren, wat leidt tot volledige en efficiënte dossiers.
Bekijk case“Dankzij de overstap naar de cloud hebben medewerkers nu toegang tot een compleet en uniform digitaal dossier. Dit levert aanzienlijke tijdswinst op.”
Peter van Buren, algemeen directeur Vecom
Passen de huidige printers nog bij je onderneming? En bij de wensen van je klant? Met de juiste Ricoh printers vergroot je het werkplezier en stroomlijn je informatieprocessen. Ontdek de voordelen van Ricoh printers.
Een goede printer blijft onmisbaar, óók als je digitaal werkt. Van facturen en posters tot hand-outs, rapporten of flyers: printen hoort bij je werkzaamheden.
Een belangrijke vraag is daarom: hoe energiezuinig is jouw printer? Denk aan opstarttijd, tonersmeltpunt en uitstoot van kwalijke stoffen. Met Ricoh printers optimaliseer je het energieverbruik, verlaag je jouw ecologische footprint én bespaar je kosten.
Heb je een onderneming in de reclamewereld, designbranche of logistiek? Elke onderneming zet de printer anders in. En heeft andere wensen. Kies voor een multifunctionele printer, kantoorprinter, productieprinter of grootformaat printer die bij jouw organisatie en je klanten past.
Ontdek de kansen en mogelijkheden van Ricoh printers en maak de juiste keuze. Vul onze keuzehulp in en ontdek welke printer bij jouw organisatie past.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief vol inspiratie, inzichten en praktijkcases over de laatste trends in werk, met onderwerpen als hybride, slim en veilig werken, werken in de cloud en (professioneel) printen.
Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt de eerstvolgende nieuwsbrief in je mailbox.
We bellen je graag op een moment dat het jou uitkomt. Geef bij de opmerkingen aan wanneer je gebeld wilt worden en waar je vraag over gaat. Wij nemen vervolgens contact met je op wanneer je dat wenst.