071-402 00 19
eService
Officefood
Nieuwsbrief

Slim werken

Met meer plezier en productiviteit 

Als organisatie wil je dat je mensen hun tijd effectief besteden. Tegelijkertijd is het belangrijk dat zij prettig en plezierig werken. Je wil bestaande medewerkers tevreden houden én aantrekkelijk zijn voor nieuw talent. Hoe? Verhoog het werkplezier én de productiviteit door handmatige processen te automatiseren of uit te besteden

20% van de productiviteit gaat verloren door handmatige processen 

De administratieve taken die bij veel processen horen, kosten medewerkers veel tijd. Het gaat dan meestal om de routinetaken. Denk aan facturen handmatig controleren en goedkeuren, gegevens invoeren in bedrijfsapplicaties en (fysieke) post verwerken. 

En dat terwijl dit soort processen eenvoudig te digitaliseren en/of te automatiseren zijn. Het proces loopt dan veel efficiënter en medewerkers houden tijd over voor meer waardevolle werkzaamheden. En omdat alles volledig digitaal en geautomatiseerd verloopt, houd je grip op het proces en verkort je de doorlooptijden. 

Ontdek de kansen

Vindbaarheid van informatie

Om productief te kunnen werken, moet informatie altijd en overal beschikbaar zijn.

Optimalisatie van business processen

Zorg dat je mensen altijd en overal productief samenwerken en lever meer kwaliteit aan klanten, door processen waar mogelijk te automatiseren.

Effectieve financiële processen

Richt je financiële proces slim in en automatiseer de factuurverwerking. Zodat je tijd bespaart, betaaltermijnen verkort, de foutkans minimaliseert en de kosten verlaagt.

Focus op kerntaken

Besteed routinematig werk én het IT-beheer uit. Zodat medewerkers tijd overhouden voor de taken die bijdragen aan je bedrijfsresultaten.
Business case

De Kijm & Zonen

De Haagse zeefdrukwerkplaats die ontwerper Thomas Klaui en graficus Steven van Bodegraven (bijnaam ‘Deef’) in 2008 begonnen, groeide in tien jaar tijd uit tot ‘De Kijm & Zonen’: een creatieve drukkerij met opdrachtgevers door het hele land. Lees hoe zij de Ricoh Pro C7200x inzetten om te voldoen aan de creatieve wensen dankzij de mogelijkheid om behalve wit ook vernis of fluorescerend roze en neon- geel als vijfde kleur te gebruiken.

Bekijk case

Business case

HuurMaat

Voor het huren van professioneel (bouw)materieel zoals machines, steigers en schaftwagens kan men in Leiden en in de rest van de Randstad terecht bij de 7 vestigingen van HuurMaat. Dit bedrijf, dat samen met Riool.NL en Barthen Verhuur onderdeel is van de Barthen groep, verwerkt jaarlijks ruim 16.000 huurcontracten en daaraan gerelateerde documenten als retourbonnen, facturen en ID-bewijzen. Martien de Graaf, verantwoordelijk voor inkoop, vlootbeheer en processen: “Administratief een behoorlijk arbeidsintensief proces, dat dankzij tussenkomst van het Ricoh Document Center Haaglanden veel gemakkelijker en sneller verloopt sinds de aanschaf van Ricoh’s oplossing voor het slim digitaal combineren en opslaan van alle verhuurdocumenten.”

Bekijk case

“Het overnemen van gegevens kostte ons veel tijd. Bij 16.000 contracten per jaar zou dat ons veel tijdwinst opleveren. Ook hadden we naast versnelling van het verwerkingsproces behoefte aan uniformiteit qua print-/scanapparatuur en een eenvoudiger afdrukbeheer.”

Martien de Graaf, HuurMaat

Business case

Seaway Heavy Lifting

Offshore aannemer Seaway Heavy Lifting werkt wereldwijd aan het transporteren, installeren en verwijderen van offshore constructies in de wind-, olie- en gasindustrie. Jarenlang hebben zij een nauwe samenwerking met het Ricoh Document Center Haaglanden waarin zij samen snel kunnen schakelen in verschillende processen.

Bekijk case

“Onze samenwerking is al heel lang van kracht. We kennen elkaar al meer dan zeven jaar en vanaf het moment dat Michael Witteman deze functie van Facility Manager overnam van zijn voorganger is het contact alleen maar hechter geworden.”

Michael Witteman, Seaway Heavy Lifting

Business case

Oceanco

Bij Oceanco worden superjachten op maat gebouwd, met een lengte tot maar liefst 140 meter. Daarbij wordt uitgegaan van de visie van de eigenaar over hoe het jacht eruit moet zien en welke beleving het moet creëren. ‘Het perfecte jacht kan alleen het perfecte jacht zijn als het perfect is voor de eigenaar, luidt het credo van de Nederlandse jachtbouwer, die de luxe jachten wereldwijd levert’. ‘Alleen dan kunnen we zeggen: gebouwd door Oceanco’. Om dat ultieme doel te bereiken, maakt Oceanco niet alleen gebruik van het eigen ontwerpteam, maar gaat de organisatie met meer dan 300 vaste medewerkers ook regelmatig in zee met internationaal vermaarde jachtontwerpers. Door Hollands vakmanschap te combineren met geavanceerde techniek en innovatieve ideeën staat Oceanco bij klanten te boek als betrouwbare en creatieve partner die klantgerichtheid in de praktijk demonstreert.

Bekijk case

“We hebben nu een stabiele IT-omgeving waarin mensen prettig werken en ook op andere plekken dan kantoor op dezelfde manier kunnen werken.”

Jaap Kouwenhoven, directeur Knowledge & Innovation

Business case

Pre Wonen

Pré Wonen is een woningcorporatie met ongeveer 13.000 woningen in Haarlem, Beverwijk, Bloemendaal en Heemstede. De organisatie is mensgericht en beoogt huurders een gezond woonperspectief te bieden. De kerntaak van Pré Wonen is het zorgen voor betaalbare woningen, waarbij het doel is om uit te blinken in de dienstverlening in de sociale huisvesting. Zo’n 150 medewerkers zetten zich dagelijks in voor betaalbare huurwoningen voor huishoudens met een bescheiden inkomen. Daarnaast heeft Pré Wonen specifieke aandacht voor mensen die tussen wal en schip dreigen te vallen. Mensen naar wie niemand meer omkijkt; die door individualisering en vereenzaming geen sociale contacten meer hebben. Hun situatie beschouwt Pré Wonen als een maatschappelijk probleem, dat ook op het gebied van wonen om een oplossing vraagt.

Bekijk case

“Hoewel het een flinke klus was om de hele IT-omgeving naar de cloud te migreren, wist Avantage het project binnen het budget én binnen een uiterst krappe doorlooptijd te realiseren.”

Myron Nicholson, Manager Facilitair en ICT

Business case

Versa Welzijn

Met zo’n 260 medewerkers en ruim 2000 vrijwilligers biedt Versa Welzijn maatschappelijke zorg in de Gooi- en Vechtstreek, Eemnes en Baarn. Versa Welzijn is op allerlei gebieden actief en werkt intensief samen met inwoners, wijkverenigingen en diverse andere organisaties op het gebied van wonen, onderwijs, zorg en maatschappelijke dienstverlening. De organisatie bestaat uit een groot aantal multidisciplinaire teams die samenwerken in de verschillende wijken. Deze teams bestaan uit diverse professionals met specialisaties op het gebied van maatschappelijk werk, buurtwerk, sociaaljuridische dienstverlening, kinderwerk en meer. Versa Welzijn participeert ook in lokale en regionale samenwerkingsverbanden rond bijvoorbeeld stedelijke vernieuwing, buurt en beheer, sociale activering en crisisopvang. Zo draagt Versa Welzijn bij aan een sterke en veilige samenleving. 

Bekijk case

“Voor ons was het van wezenlijk belang dat onze medewerkers op elke plek op elk gewenst moment van de dag ongestoord hun werk konden doen. Dat was – naast alle andere voordelen – een belangrijke reden dat Avantage de IT-omgeving naar de cloud heeft gebracht.”

Ben van der Swaluw, Coördinator Services