Eenvoudig (online) samenwerken, documenten delen en altijd de juiste informatie bij de hand. Waar je ook bent. Bespaar tijd, kosten en ga voor meer werkplezier: werk efficiënter met de Business & IT services van Ricoh.
Digitale factuurverwerking
Een eenduidig facturatieproces. Met meer inzicht, tegen lagere kosten. Ontdek het voordeel van digitale factuurverwerking.
Een digitaal personeelsdossier is een goede oplossing om zowel de instroom, doorstroom als uitstroom van medewerkers efficiënt, veilig én conform AVG vast te leggen.
Jouw printer- en softwarebeheer, volledig ontzorgd. Met de zekerheid van altijd werkende apparatuur en tevreden gebruikers. Bekijk onze Managed Print Services.
Optimaliseer je grafimediabedrijf of centrale repro, met software voor een efficiënte workflow en uitgebreid advies om alles uit je technologie te halen.
In deze onzekere tijden is het belangrijker dan ooit om je klanten aan je te blijven binden. We zijn er om je te helpen jouw bedrijf te versterken, aan te passen aan nieuwe manieren van werken.
Pieter van Foreest bespaart 40% op reistijd dankzij effectief en soepel hybride vergaderen. Medewerkers werken veel op afstand met elkaar samen. Daarom besloot de organisatie de vergaderruimtes te moderniseren. Met geavanceerde apparatuur van Ricoh om soepel en effectief hybride te vergaderen. Zoals hoogwaardige schermen met uitmuntende beeld- en geluid.
De Haagse zeefdrukwerkplaats die ontwerper Thomas Klaui en graficus Steven van Bodegraven (bijnaam ‘Deef’) in 2008 begonnen, groeide in tien jaar tijd uit tot ‘De Kijm & Zonen’: een creatieve drukkerij met opdrachtgevers door het hele land. Lees hoe zij de Ricoh Pro C7200x inzetten om te voldoen aan de creatieve wensen dankzij de mogelijkheid om behalve wit ook vernis of fluorescerend roze en neon- geel als vijfde kleur te gebruiken.
HuurMaat verwerkt jaarlijks ruim 16.000 huurcontracten en daaraan gerelateerde documenten. Administratief is dit een behoorlijk arbeidsintensief proces. Door het digitaal samenvoegen van alle verhuurdocumenten bespaart Huurmaat tijd en kosten.
Schouten Zekerheid wil de cyberweerbaarheid van de organisatie en de security-awareness van medewerkers vergroten. Samen met Avantage, een Ricoh company, hebben ze maatregelen getroffen, risico's in kaart gebracht en trainingen gegeven.
Bij Oceanco worden superjachten op maat gebouwd, met een lengte tot maar liefst 140 meter. Daarbij wordt uitgegaan van de visie van de eigenaar over hoe het jacht eruit moet zien en welke beleving het moet creëren. ‘Het perfecte jacht kan alleen het perfecte jacht zijn als het perfect is voor de eigenaar, luidt het credo van de Nederlandse jachtbouwer, die de luxe jachten wereldwijd levert’. ‘Alleen dan kunnen we zeggen: gebouwd door Oceanco’. Om dat ultieme doel te bereiken, maakt Oceanco niet alleen gebruik van het eigen ontwerpteam, maar gaat de organisatie met meer dan 300 vaste medewerkers ook regelmatig in zee met internationaal vermaarde jachtontwerpers. Door Hollands vakmanschap te combineren met geavanceerde techniek en innovatieve ideeën staat Oceanco bij klanten te boek als betrouwbare en creatieve partner die klantgerichtheid in de praktijk demonstreert.
Pré Wonen had behoefte aan advies over de mogelijkheden om nieuwe werkplekken in te richten. Pré Wonen heeft uiteindelijk een compleet nieuwe en toekomstbestendige IT-omgeving in gebruik genomen van Avantage, een Ricoh Company.
Met zo’n 260 medewerkers en ruim 2000 vrijwilligers biedt Versa Welzijn maatschappelijke zorg in de Gooi- en Vechtstreek, Eemnes en Baarn. Versa Welzijn is op allerlei gebieden actief en werkt intensief samen met inwoners, wijkverenigingen en diverse andere organisaties op het gebied van wonen, onderwijs, zorg en maatschappelijke dienstverlening. De organisatie bestaat uit een groot aantal multidisciplinaire teams die samenwerken in de verschillende wijken. Deze teams bestaan uit diverse professionals met specialisaties op het gebied van maatschappelijk werk, buurtwerk, sociaaljuridische dienstverlening, kinderwerk en meer. Versa Welzijn participeert ook in lokale en regionale samenwerkingsverbanden rond bijvoorbeeld stedelijke vernieuwing, buurt en beheer, sociale activering en crisisopvang. Zo draagt Versa Welzijn bij aan een sterke en veilige samenleving.
“Voor ons was het van wezenlijk belang dat onze medewerkers op elke plek op elk gewenst moment van de dag ongestoord hun werk konden doen. Dat was – naast alle andere voordelen – een belangrijke reden dat Avantage de IT-omgeving naar de cloud heeft gebracht.”
Ben van der Swaluw, Coördinator Services
Business case
NBD Biblion
Het in Zoetermeer gevestigde NBD Biblion maakt boeken geschikt voor bibliotheken. Hardcovers die binnenkomen, worden geplastificeerd, voorzien van RFID label en een kaartje voor in het boek. “Bij een softcover wordt de omslag eraf gescheurd, opnieuw overlijnd en omgebouwd naar een hardcover”, vertelt Joop Wolff, Teamleider Printen & Binden. “Wij leveren merendeels hardcover boeken aan de bibliotheken.”
Het in Den Haag gevestigde bedrijf Heko, brengt vastgoed naar morgen, maakt al jaren naar tevredenheid gebruik van een multifunctionele printer van Ricoh. Momenteel wordt de volgende stap geïmplementeerd. Heko gaat namelijk gebruik maken van de document managementoplossingen van Ricoh Document Center Haaglanden. “Operationeel gezien hebben we al verbeterslagen gemaakt”, stelt Mitchel van der Linden,
financieel directeur bij Heko. “Dit was het juiste moment om deze vervolgstap te maken.”
Electrolux Home Products heeft al jaren een Europese samenwerking met Ricoh op het gebied van printing. Toen de witgoedproducent het kantoor in Alphen aan den Rijn grootscheeps aan het verbouwen was, ontstond ook de behoefte om de vergaderzalen uit te rusten met goede AV-apparatuur. Electrolux kiest voor Ricoh Document Center Haaglanden als het gaat om Smart Collaboration Rooms,
VECOM: Efficiënt gegevensbeheer door digitalisering in de cloud
Vecom, opgericht door chemici met scheepvaartachtergrond, is gespecialiseerd in metaaloppervlaktebehandeling en bedient wereldwijd diverse sectoren. Het bedrijf streeft naar veilige, milieuvriendelijke behandelingen en innovatie. Vecom wil zijn administratieve processen digitaliseren, waaronder papieren dossiers en e-mailcommunicatie, die nu voor een fragmentarisch overzicht zorgen. Zij zoeken een cloudoplossing om alle gegevens centraal te beheren, wat leidt tot volledige en efficiënte dossiers.
“Dankzij de overstap naar de cloud hebben medewerkers nu toegang tot een compleet en uniform digitaal dossier. Dit levert aanzienlijke tijdswinst op.”
Peter van Buren, algemeen directeur Vecom
Business & IT services: één aanspreekpunt
Van werken in de cloud tot volledige ontzorging van jouw printer- en softwarebeheer. Kies je voor een van onze Business & IT services? Dan kun je rekenen op uitgebreide service van onze experts en persoonlijk contact. Voor jou betekent dit: altijd één vast aanspreekpunt, waarbij je altijd terechtkunt met al je vragen
De voordelen van onze Business & IT services:
Flexibel, schaalbaar en op maat
Altijd één aanspreekpunt
Geen kapitaalinvesteringen nodig
Veilig en altijd up-to-date
Uitgebreide persoonlijke service
Meer informatie over Business & IT services
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en kansen van onze Business & IT services voor jouw organisatie? Ons team staat voor je klaar en helpt je graag met een advies op maat. Neem contact met ons op en laat je inspireren.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief vol inspiratie, inzichten en praktijkcases over de laatste trends in werk, met onderwerpen als hybride, slim en veilig werken, werken in de cloud en (professioneel) printen.
Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt de eerstvolgende nieuwsbrief in je mailbox.
We bellen je graag op een moment dat het jou uitkomt. Geef bij de opmerkingen aan wanneer je gebeld wilt worden en waar je vraag over gaat. Wij nemen vervolgens contact met je op wanneer je dat wenst.